Vulkan output “magically” sticking to output window for vk::Format::eA2B10G10R10UnormPack32

Doing my very first steps with Vulkan (basically following the steps in https://vulkan-tutorial.com/ to render the “magic” color triangle everybody starts with) I managed to do the needed calls to render and display the triangle (hurra…).

But I noticed something (at least to me) very surprising:
My card (a quite old GeForce GTX 670) allows me the swapchain image formats

  • eB8G8R8A8Unorm

  • eB8G8R8A8Srgb

  • eA2B10G10R10UnormPack32

The current code for rendering is even “more primitive” than given in the tutorial, I simply render and display the triangle once (as trigger I use a mouse click). All the code from creating the needed Vulkan stuff (instance, swapchain, …) to rendering to displaying is in a synchronous call and only fired “once”. Validation layer is enabled and seems happy with what I do (no messages).

With the 8 bit formats everything works as expected: Triangle is rendered, on rescaling or moving/obscuring the window the displayed content in the window gets destroyed or overwritten as you “would expect”.

But with the 10 bit format the content of the window is not overwritten when e.g. obscuring and then showing the window again. Even weirder, the output stays when resizing the window.
It gets stretched or shrinked accordingly, if I render the triangle on the window being small and then increase the size, artifacts on the borders clearly show, that there seems to be the rendered image “somehow still there” that is rendered onto the window on every repaint. So basically I end up with a window showing me the nice “three colored triangle” no matter what I do…🤣
(No idea if it is just a weird coincidence, that the 10bit color format shows that behaviour, but that is the “most educate guess” I have.)

This is especially astonishing to me as all Vulkan objects created when rendering/displaying are done as said in a synchronous call and released at the end of the call.
At least I assume so as I used the approach using “vk::Unique…” objects from vulkan.hpp on the stack only which run through the destructors at the end of the call for sure.

So “nothing” should still be active that is even able to render the triangle. Is this some weird quirk of my driver or is that to be expected?

I would really be curious if anyone knows an explanation for this…

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật