Selecting a point inside a non-convex polygon

There are a lot of algorithms which will tell you whether or not a given point is found inside a polygon.

I’m looking to write an algorithm which, given a non-convex polygon, will return a point which is inside the polygon.

I don’t need the point to be in any specific location inside the polygon, but I prefer to receive a point which isn’t very close to an edge, but that is not a deal-breaker. It’s there merely to mark that polygon’s planar straight-line graph (PSLG) as an internal shape for use with Shewchuck’s Triangle library for some complicated constrained Delaunay triangulations.

My initial thinking is:

  1. Compute the bounding box
  2. Cast a ray from one corner in the direction of the opposite corner, or from the center of a bounding box edge to the opposite edge center.
  3. Then, a point exactly between the first and second intersection will
    be inside the polygon.

Is there a better approach?

9

The following algorithm will do nicely:

p = randpoint();
while(!IsInsidePolygon(p, poly)) {
  p = randpoint();
}

Big problem is choosing randpoint() so that the whole area of the polygon is covered, but the area cannot be too large or the while loop takes too long time.

4

Your initial approach sounds like it would do what you need, but depending on how much time you could spend on finding a “good” point (not too close to an edge), you could gather several samples in various ways:

  1. Let the intersecting ray hit the other side of the bounding box and look for pairs of intersections (1 & 2, 3 & 4, etc) that are farthest apart from one another.

  2. Cast 2 or 4 rays: from corner to corner, from side to opposite side.

If you create a bounding circle instead of a bounding box, you can then select a random point on the circle, and cast rays at every X degrees across the circle (ie, like a chord, creating a fan of rays) to find the points. Then, using whatever preferences you have for point selection, you can select the best point out of the points your ‘sweeps’ found.

But, I would recommend trying what you have come up with first, because that very well may be sufficient for your needs.

Given a polygon (P1, P2, … Pn), construct triangles from the points adjacent to each vertex (P1 P2 P3), (P2 P3 P4), … (Pn P1 P2), and check if the center of the triangle is inside the polygon.

Finding the point in a triangle which is furthest from its boundary is just finding the incentre. If you triangulate the polygon (not linear time, but not far off), you can then look for a “nice” triangle (e.g. the one with the largest shortest side) and take its incentre.

2

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

Selecting a point inside a non-convex polygon

There are a lot of algorithms which will tell you whether or not a given point is found inside a polygon.

I’m looking to write an algorithm which, given a non-convex polygon, will return a point which is inside the polygon.

I don’t need the point to be in any specific location inside the polygon, but I prefer to receive a point which isn’t very close to an edge, but that is not a deal-breaker. It’s there merely to mark that polygon’s planar straight-line graph (PSLG) as an internal shape for use with Shewchuck’s Triangle library for some complicated constrained Delaunay triangulations.

My initial thinking is:

  1. Compute the bounding box
  2. Cast a ray from one corner in the direction of the opposite corner, or from the center of a bounding box edge to the opposite edge center.
  3. Then, a point exactly between the first and second intersection will
    be inside the polygon.

Is there a better approach?

9

The following algorithm will do nicely:

p = randpoint();
while(!IsInsidePolygon(p, poly)) {
  p = randpoint();
}

Big problem is choosing randpoint() so that the whole area of the polygon is covered, but the area cannot be too large or the while loop takes too long time.

4

Your initial approach sounds like it would do what you need, but depending on how much time you could spend on finding a “good” point (not too close to an edge), you could gather several samples in various ways:

  1. Let the intersecting ray hit the other side of the bounding box and look for pairs of intersections (1 & 2, 3 & 4, etc) that are farthest apart from one another.

  2. Cast 2 or 4 rays: from corner to corner, from side to opposite side.

If you create a bounding circle instead of a bounding box, you can then select a random point on the circle, and cast rays at every X degrees across the circle (ie, like a chord, creating a fan of rays) to find the points. Then, using whatever preferences you have for point selection, you can select the best point out of the points your ‘sweeps’ found.

But, I would recommend trying what you have come up with first, because that very well may be sufficient for your needs.

Given a polygon (P1, P2, … Pn), construct triangles from the points adjacent to each vertex (P1 P2 P3), (P2 P3 P4), … (Pn P1 P2), and check if the center of the triangle is inside the polygon.

Finding the point in a triangle which is furthest from its boundary is just finding the incentre. If you triangulate the polygon (not linear time, but not far off), you can then look for a “nice” triangle (e.g. the one with the largest shortest side) and take its incentre.

2

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

Selecting a point inside a non-convex polygon

There are a lot of algorithms which will tell you whether or not a given point is found inside a polygon.

I’m looking to write an algorithm which, given a non-convex polygon, will return a point which is inside the polygon.

I don’t need the point to be in any specific location inside the polygon, but I prefer to receive a point which isn’t very close to an edge, but that is not a deal-breaker. It’s there merely to mark that polygon’s planar straight-line graph (PSLG) as an internal shape for use with Shewchuck’s Triangle library for some complicated constrained Delaunay triangulations.

My initial thinking is:

  1. Compute the bounding box
  2. Cast a ray from one corner in the direction of the opposite corner, or from the center of a bounding box edge to the opposite edge center.
  3. Then, a point exactly between the first and second intersection will
    be inside the polygon.

Is there a better approach?

9

The following algorithm will do nicely:

p = randpoint();
while(!IsInsidePolygon(p, poly)) {
  p = randpoint();
}

Big problem is choosing randpoint() so that the whole area of the polygon is covered, but the area cannot be too large or the while loop takes too long time.

4

Your initial approach sounds like it would do what you need, but depending on how much time you could spend on finding a “good” point (not too close to an edge), you could gather several samples in various ways:

  1. Let the intersecting ray hit the other side of the bounding box and look for pairs of intersections (1 & 2, 3 & 4, etc) that are farthest apart from one another.

  2. Cast 2 or 4 rays: from corner to corner, from side to opposite side.

If you create a bounding circle instead of a bounding box, you can then select a random point on the circle, and cast rays at every X degrees across the circle (ie, like a chord, creating a fan of rays) to find the points. Then, using whatever preferences you have for point selection, you can select the best point out of the points your ‘sweeps’ found.

But, I would recommend trying what you have come up with first, because that very well may be sufficient for your needs.

Given a polygon (P1, P2, … Pn), construct triangles from the points adjacent to each vertex (P1 P2 P3), (P2 P3 P4), … (Pn P1 P2), and check if the center of the triangle is inside the polygon.

Finding the point in a triangle which is furthest from its boundary is just finding the incentre. If you triangulate the polygon (not linear time, but not far off), you can then look for a “nice” triangle (e.g. the one with the largest shortest side) and take its incentre.

2

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật