Responding to end users about bugs they found

I have an issue tracking system, but sometimes users report bugs directly to me in an email.

If I’m responding to a bug report in an email, what’s a good etiquette to use? Do I thank them for reporting the bug? Do I apologize for it ? Is there a good template anywhere?

  1. Thank them for bringing it up to your attention.
  2. Reply back with the defect number from the bug tracker. Yes, that means you need to enter the bug yourself.
  3. Verify that you have all the details you need to recreate the bug.
  4. Bonus points if you can give them an estimate of its priority and when you might be able to fix it. It’s also fair to explain your prioritization process and state that you’ll update the defect ticket after investigation and prioritization.
  5. Double bonus points for politely pointing out that there is a bug tracker that they could use in case they didn’t want to wait on an email reply.

6

Thank them for reporting the bug.

And perhaps:

  • Point them at the issue tracker, explaining to them that although bug reports via email are welcome, reporting them in the issue tracker is more efficient (you’d get to them faster),
  • If the bug is known, tell them about it (in layman’s terms). If it’s already in the issue tracker, point them at it.
  • If the bug is brand new, register it in the issue tracker yourself and explain to them how they can follow its progress.

This depends greatly on whether you mean an internal user, an external user or paying customer.

You can’t point some people at issue trackers. I think the first two answers are good and a combination of elements is set by the user and how they are related to what you do.

  • Thank them for bringing it to your attention
  • build as full a picture as possible about the bug (if it’s via email forms, you can grab their environment vars through the browser – which helps)
  • Assure them that the bug/issues will be attended to by the team (“we’re always looking to improve our user experience”…)
  • NOTE: If they are a paying customer, then priority is likely to be high if money/transactions are involved.
  • Add it to an internal tracker (if you have one)
  • Assign it a priority based on the severity/importance
  • Once its been through testing, QA and released, contact the user who found it and let them know its fixed and thank them again

This is generalised, but liaison with users of any sort is really important.

Hope this helps.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật