Is switch-case over enumeration bad practice?

I have an enumeration with the commands Play, Stop and Pause for a media player. In two classes I do a switch-case over the received commands. The player runs in a different thread and I deliver the commands in a command queue to the thread.

If I generate class diagrams the enumeration has dependencies all over the place. Is there a nicer way to deal with the commands? If I would change/extend the enumeration, I would have to change several classes. (Its not super important to keep the player extensible, but I try to write nice software.)

2

A “nicer” way is to have three methods, one per command.

There is no need to collapse all those commands into one method and to use a switch later. Since those commands do different things, they deserve their own methods in the interface.

Instead of:

Plain text
Copy to clipboard
Open code in new window
EnlighterJS 3 Syntax Highlighter
<code>public void ChangeState(PlayerState newState)
{
switch (newState)
{
case PlayerState.Play:
// Start playing.
case PlayerState.Stop:
// Stop playing.
case PlayerState.Pause:
// Pause or resume.
}
}
</code>
<code>public void ChangeState(PlayerState newState) { switch (newState) { case PlayerState.Play: // Start playing. case PlayerState.Stop: // Stop playing. case PlayerState.Pause: // Pause or resume. } } </code>
public void ChangeState(PlayerState newState)
{
    switch (newState)
    {
        case PlayerState.Play:
            // Start playing.

        case PlayerState.Stop:
            // Stop playing.

        case PlayerState.Pause:
            // Pause or resume.
    }
}

you would have:

Plain text
Copy to clipboard
Open code in new window
EnlighterJS 3 Syntax Highlighter
<code>public void Play()
{
// Start playing.
}
public void Stop()
{
// Stop playing.
}
public void Pause()
{
// Pause or resume.
}
</code>
<code>public void Play() { // Start playing. } public void Stop() { // Stop playing. } public void Pause() { // Pause or resume. } </code>
public void Play()
{
    // Start playing.
}

public void Stop()
{
    // Stop playing.
}

public void Pause()
{
    // Pause or resume.
}

Why?

Your current implementation using a switch will:

  • either do multiple things,
  • or will just serve to call Play, Stop and Pause methods.

In the first case, you break the rule which says that a method should do one and one only thing.

In the second case, KISS: don’t write a method you really don’t need and which doesn’t bring anything useful to the API.

What you seem to be doing is taking 3 separate inputs, merging them into a single variable, and passing that along to be processed. Your processing code then does a switch / if statements on this variable.

As MainMa mentioned, the obvious and cleaner approach would be to simply have 3 methods, and have your interface call those. If, for some reason, you wish to have a slightly more disconnected model (say, if you need to execute the command at a later stage then when it’s triggered), the typical way is the Command Pattern where you effectively encapsulate a method call in an object (which can be serialised / stored / sent over the network / run multiple times, etc). The advantage over your enum is that it caters for input parameters (e.g. if you have a volume control command). That said, this is an unneccessary over-complication, and I’d stick to plain old methods.

5

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật