How to fill the AR horizontal plane area in RealityKit/AR with AR entities on iOS?

What I actually need ?

Overall I just need to place coins throughout the whole ARPlaneAnchor without overlapping them and updating there position all the time.

I just need to place AR entities (in my case it’s coins) within the whole plane area, which user scan.

I’m using RealityKit with ARView and I need to place AR entities (in my case it’s coins) within the whole plane area, which user scan.

I’m trying to get everything work with method from ARSessionDelegate

func session(_ session: ARSession, didUpdate anchors: [ARAnchor]) {
    for anchor in acnhors where anchor is ARPlaneAnchor {
        guard amountOfRenderedCoins(for anchor) <= 10 else {
            continue
        }

        let pointsForCoins = calculatePoints(on anchor.boundaryVertices)
        for point in pointsForCoins {
            let worldPositionVec3 = anchor.transform * SIMD4<Float>(point, point.y, point.z, 1.0)
            let anchorEntity = AnchorEntity(world: worldPositionVec3)
            anchorEntity.addChild(makeCoin())

            arView.scene.addAnchor(anchorEntity)
        }
    }
}

When anchor updated(I ignore didAdd method , cause plane at that moment are not accurate), I take ARPlaneAnchor.geomary.boundaryVertices and calculate the point to place my Coin entity.
I’m also converting this point to real world point by multiplying plane anchor transform and my calculated point in boundary vertices.

let worldPositionVec3 = planeAnchor.transform * SIMD4<Float>(point, point.y, point.z, 1.0)

Then I create an AnchorEntity(world: worldPositionVec3) and add coin to the anchor entity. Then I add anchor entity to anchors of scene. I’m adding 10 coins for each ARPlaneAnchor

I have an array where I store how many coins were rendered on each ARPlaneAnchor to prevent from showing too much coins.

However the things are not going as expected. Because

Sometimes coins are rendered on top of each other, cause ARPlaneAnchor dynamically changes. The points which I calculate sometimes can overlap which leads to placing coins on top of each other.

I was trying to store already rendered coins and just updating there positions , when new loop of didUpdate anchors method called , however because of that coins are always moving and changing it position.

Just if it’s needed here the calculatePoints method for position of coins.

    private func calculatePoints(for anchor: ARPlaneAnchor) -> [SIMD3<Float>] {
        let cellSize: Float = coinWidth + coinSpacing

        var minX = Float.greatestFiniteMagnitude
        var minZ = Float.greatestFiniteMagnitude
        var maxX = -Float.greatestFiniteMagnitude
        var maxZ = -Float.greatestFiniteMagnitude

        for boundaryVertex in anchor.geometry.boundaryVertices {
            if boundaryVertex.x < minX { minX = boundaryVertex.x }
            if boundaryVertex.z < minZ { minZ = boundaryVertex.z }
            
            if boundaryVertex.x > maxX { maxX = boundaryVertex.x }
            if boundaryVertex.z > maxZ { maxZ = boundaryVertex.z }
        }

        var coinCentres = [SIMD3<Float>]()

        var currentX = minX
        while currentX <= maxX {
            var currentZ = minZ
            while currentZ <= maxZ {
                let center = SIMD3<Float>(x: currentX + coinWidth / 2, y: 0, z: currentZ + coinWidth / 2)

                coinCentres.append(center)
                currentZ += cellSize
            }
            currentX += cellSize
        }

        return coinCentres
    }

Maybe I’m going in a wrong direction, ready to change my solution anyway cause I’m stuck.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật