How to define the motion path of one object on a surface of the other one?

I have an uncommon problem. There are 2 3D objects, which are represented by arrays of vertices and triangles (.stl files). Each of them contains a big enough amount of vertices: 1-10 mln ones. The surfaces of these models are rough, and can contain different spikes or hollows.

The aim is to determine path of one these objects, when it moves with contact on the surface of the other one. Moreover, the algorithm should consider how many degrees of freedom are available. In every case there are only 2 objects and one of them is fixed.

Example, object M1 moves on a surface of object M2, which is fixed. It’s necessary to move M1 from point A to B. For M1 it’s also available one more degree of freedom – along the axis (let’s call it AC) perpendicular to AB. So, the path can be only the curve in the plane (AC, AB). But due to this path, during the motion M1 should always has at least one contact point.

I tried to perform it with collision detection algorithm, but it seems it will be very complicated calculations for ordinary computers. Can anybody advise some algorithms, libraries or concepts how to perform this idea?
P.S. I use C, C++ and Java.

One problem is figuring out how the free object can move (e.g. flips along some axis, or translation movements). The other problem is determining how far the free object can move, where it makes contact again with the fixed object (i.e. the collision detection).

I assume that this collision detection is the bottleneck. You can vastly reduce the number of calculations required if you simplify the shape of your objects (i.e. reduce the number of vertices). However, the simplified object must be larger than the actual object. When doing collision detection, you start with a copy of the reduced model. When you find a collision, then you add the vertices etc. from the full-detail model to the copy – but only in the region around the collision! You then resume collision detection with the full detail. For the next movement, you restart collision detection with a new copy of the low-detail model.

This dynamic-detail strategy can be cascaded multiple times. If each level has only half the number of vertices compared with the previous level, then reducing the number of vertices from 10 million to less than thousand would require 14 levels of detail. Less vertices means less calculations to do during collision detection, although storing the multiple levels requires more memory.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

How to define the motion path of one object on a surface of the other one?

I have an uncommon problem. There are 2 3D objects, which are represented by arrays of vertices and triangles (.stl files). Each of them contains a big enough amount of vertices: 1-10 mln ones. The surfaces of these models are rough, and can contain different spikes or hollows.

The aim is to determine path of one these objects, when it moves with contact on the surface of the other one. Moreover, the algorithm should consider how many degrees of freedom are available. In every case there are only 2 objects and one of them is fixed.

Example, object M1 moves on a surface of object M2, which is fixed. It’s necessary to move M1 from point A to B. For M1 it’s also available one more degree of freedom – along the axis (let’s call it AC) perpendicular to AB. So, the path can be only the curve in the plane (AC, AB). But due to this path, during the motion M1 should always has at least one contact point.

I tried to perform it with collision detection algorithm, but it seems it will be very complicated calculations for ordinary computers. Can anybody advise some algorithms, libraries or concepts how to perform this idea?
P.S. I use C, C++ and Java.

One problem is figuring out how the free object can move (e.g. flips along some axis, or translation movements). The other problem is determining how far the free object can move, where it makes contact again with the fixed object (i.e. the collision detection).

I assume that this collision detection is the bottleneck. You can vastly reduce the number of calculations required if you simplify the shape of your objects (i.e. reduce the number of vertices). However, the simplified object must be larger than the actual object. When doing collision detection, you start with a copy of the reduced model. When you find a collision, then you add the vertices etc. from the full-detail model to the copy – but only in the region around the collision! You then resume collision detection with the full detail. For the next movement, you restart collision detection with a new copy of the low-detail model.

This dynamic-detail strategy can be cascaded multiple times. If each level has only half the number of vertices compared with the previous level, then reducing the number of vertices from 10 million to less than thousand would require 14 levels of detail. Less vertices means less calculations to do during collision detection, although storing the multiple levels requires more memory.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật