How do I fix a bias when attempting to make a random colour in a Firealpaca brush script?

So, as of now, I am attempting to make a brush that does 2 things, the first is that it jitters to create some sort of “texture”, and the second is that it draws a random colour that has the same amount of luminance as the foreground/input colour. For the most part, I’ve managed to successfully implement it, but for some reason, it has a bias for blue in low luminance level, and a bias for green in high luminance level, any help please? (Firealpaca uses Lua, just a reminder) (also, I started learning coding yesterday, so, apologies for my sloppy coding work)

Firstdraw = true

function param1()
  -- minimum, maximum, default value
  return "random" , 0 , 100 , 2
end

function main(x, y, p)
    if Firstdraw then
        r, g, b = bs_fore()
        luminance = (r * 0.3) + (g * 0.59) + (b * 0.11)
        luminanceStart = luminance
        if luminance <= 28 then
            blue = math.random(0, luminance/0.11)
        elseif luminance >= 227 then
            blue = math.random((luminance-227)/0.11, 255)
        else
            blue = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - blue*0.11
        if luminance <= 76 then
            red = math.random(0, luminance/0.3)
        elseif luminance >= 179 then
            red = math.random((luminanceStart-179)/0.3, 255)
        else
            red = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - red*0.3
        green = luminance/0.59
        if green > 255 then
            green = 255
        end
        luminanceEnd = (red * 0.3) + (green * 0.59) + (blue * 0.11)
    local sx = tostring(luminanceStart)
    local sv = tostring(luminanceEnd)
    local sy = tostring(red)
    local sp = tostring( green)
    local sd = tostring( blue)
    bs_debug_log( "sx: " .. sx .. " sv: " .. sv .. " sy: " .. sy .. " sp: " .. sp.. " sd: " .. sd )
    bs_debug_log("")

    end
    local width =  bs_width()
        local x, y = x+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10, y+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10
    local opacity = bs_opaque() * 255

    bs_ellipse(x, y, width, width, 0, red, green, blue, opacity)
    Firstdraw = false
    return 1
end

I honestly don’t know how to fix this, I expected it to output a random colour with the same luminance, but it instead has a bias for green or blue.

resulting colours, green bias on high luminance, blue bias on low luminance

another problem that rose from this, is that on high luminance value, sometimes the green just goes over 255, making it return back to small numbers from 0, so I capped it to 255, but as a result, it reduces the luminance value of the resulting colour. I figured that the reason this happened is because of the green bias

New contributor

Indonesiaball is a new contributor to this site. Take care in asking for clarification, commenting, and answering.
Check out our Code of Conduct.

After you randomly select the blue value, the red component implies a minimum and maximum value, so you can’t use 0 and 255 as random ranges:

-- 0.3r + 0.59g = luminance
-- r = (luminance - 0.59g) / 0.3

local red_min = (luminance - 255 * 0.59) / 0.3
local red_max = luminance / 0.3
if red_min < 0 then red_min = 0 end

if luminance <= 76 then
    red = math.random(red_min, luminance/0.3)
elseif luminance >= 179 then
    red = math.random(math.max(red_min, (luminanceStart-179)/0.3), red_max)
else
    red = math.random(red_min, red_max)
end

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

How do I fix a bias when attempting to make a random colour in a Firealpaca brush script?

So, as of now, I am attempting to make a brush that does 2 things, the first is that it jitters to create some sort of “texture”, and the second is that it draws a random colour that has the same amount of luminance as the foreground/input colour. For the most part, I’ve managed to successfully implement it, but for some reason, it has a bias for blue in low luminance level, and a bias for green in high luminance level, any help please? (Firealpaca uses Lua, just a reminder) (also, I started learning coding yesterday, so, apologies for my sloppy coding work)

Firstdraw = true

function param1()
  -- minimum, maximum, default value
  return "random" , 0 , 100 , 2
end

function main(x, y, p)
    if Firstdraw then
        r, g, b = bs_fore()
        luminance = (r * 0.3) + (g * 0.59) + (b * 0.11)
        luminanceStart = luminance
        if luminance <= 28 then
            blue = math.random(0, luminance/0.11)
        elseif luminance >= 227 then
            blue = math.random((luminance-227)/0.11, 255)
        else
            blue = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - blue*0.11
        if luminance <= 76 then
            red = math.random(0, luminance/0.3)
        elseif luminance >= 179 then
            red = math.random((luminanceStart-179)/0.3, 255)
        else
            red = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - red*0.3
        green = luminance/0.59
        if green > 255 then
            green = 255
        end
        luminanceEnd = (red * 0.3) + (green * 0.59) + (blue * 0.11)
    local sx = tostring(luminanceStart)
    local sv = tostring(luminanceEnd)
    local sy = tostring(red)
    local sp = tostring( green)
    local sd = tostring( blue)
    bs_debug_log( "sx: " .. sx .. " sv: " .. sv .. " sy: " .. sy .. " sp: " .. sp.. " sd: " .. sd )
    bs_debug_log("")

    end
    local width =  bs_width()
        local x, y = x+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10, y+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10
    local opacity = bs_opaque() * 255

    bs_ellipse(x, y, width, width, 0, red, green, blue, opacity)
    Firstdraw = false
    return 1
end

I honestly don’t know how to fix this, I expected it to output a random colour with the same luminance, but it instead has a bias for green or blue.

resulting colours, green bias on high luminance, blue bias on low luminance

another problem that rose from this, is that on high luminance value, sometimes the green just goes over 255, making it return back to small numbers from 0, so I capped it to 255, but as a result, it reduces the luminance value of the resulting colour. I figured that the reason this happened is because of the green bias

New contributor

Indonesiaball is a new contributor to this site. Take care in asking for clarification, commenting, and answering.
Check out our Code of Conduct.

After you randomly select the blue value, the red component implies a minimum and maximum value, so you can’t use 0 and 255 as random ranges:

-- 0.3r + 0.59g = luminance
-- r = (luminance - 0.59g) / 0.3

local red_min = (luminance - 255 * 0.59) / 0.3
local red_max = luminance / 0.3
if red_min < 0 then red_min = 0 end

if luminance <= 76 then
    red = math.random(red_min, luminance/0.3)
elseif luminance >= 179 then
    red = math.random(math.max(red_min, (luminanceStart-179)/0.3), red_max)
else
    red = math.random(red_min, red_max)
end

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

How do I fix a bias when attempting to make a random colour in a Firealpaca brush script?

So, as of now, I am attempting to make a brush that does 2 things, the first is that it jitters to create some sort of “texture”, and the second is that it draws a random colour that has the same amount of luminance as the foreground/input colour. For the most part, I’ve managed to successfully implement it, but for some reason, it has a bias for blue in low luminance level, and a bias for green in high luminance level, any help please? (Firealpaca uses Lua, just a reminder) (also, I started learning coding yesterday, so, apologies for my sloppy coding work)

Firstdraw = true

function param1()
  -- minimum, maximum, default value
  return "random" , 0 , 100 , 2
end

function main(x, y, p)
    if Firstdraw then
        r, g, b = bs_fore()
        luminance = (r * 0.3) + (g * 0.59) + (b * 0.11)
        luminanceStart = luminance
        if luminance <= 28 then
            blue = math.random(0, luminance/0.11)
        elseif luminance >= 227 then
            blue = math.random((luminance-227)/0.11, 255)
        else
            blue = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - blue*0.11
        if luminance <= 76 then
            red = math.random(0, luminance/0.3)
        elseif luminance >= 179 then
            red = math.random((luminanceStart-179)/0.3, 255)
        else
            red = math.random(0, 255)
        end
        luminance = luminance - red*0.3
        green = luminance/0.59
        if green > 255 then
            green = 255
        end
        luminanceEnd = (red * 0.3) + (green * 0.59) + (blue * 0.11)
    local sx = tostring(luminanceStart)
    local sv = tostring(luminanceEnd)
    local sy = tostring(red)
    local sp = tostring( green)
    local sd = tostring( blue)
    bs_debug_log( "sx: " .. sx .. " sv: " .. sv .. " sy: " .. sy .. " sp: " .. sp.. " sd: " .. sd )
    bs_debug_log("")

    end
    local width =  bs_width()
        local x, y = x+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10, y+math.random(bs_param1()*-1, bs_param1())*p*width/10
    local opacity = bs_opaque() * 255

    bs_ellipse(x, y, width, width, 0, red, green, blue, opacity)
    Firstdraw = false
    return 1
end

I honestly don’t know how to fix this, I expected it to output a random colour with the same luminance, but it instead has a bias for green or blue.

resulting colours, green bias on high luminance, blue bias on low luminance

another problem that rose from this, is that on high luminance value, sometimes the green just goes over 255, making it return back to small numbers from 0, so I capped it to 255, but as a result, it reduces the luminance value of the resulting colour. I figured that the reason this happened is because of the green bias

New contributor

Indonesiaball is a new contributor to this site. Take care in asking for clarification, commenting, and answering.
Check out our Code of Conduct.

After you randomly select the blue value, the red component implies a minimum and maximum value, so you can’t use 0 and 255 as random ranges:

-- 0.3r + 0.59g = luminance
-- r = (luminance - 0.59g) / 0.3

local red_min = (luminance - 255 * 0.59) / 0.3
local red_max = luminance / 0.3
if red_min < 0 then red_min = 0 end

if luminance <= 76 then
    red = math.random(red_min, luminance/0.3)
elseif luminance >= 179 then
    red = math.random(math.max(red_min, (luminanceStart-179)/0.3), red_max)
else
    red = math.random(red_min, red_max)
end

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật