How could I come up with a method of editing a Sparse Voxel Octree/Quadtree?

I am trying to create a sparse voxel octree game and to make it simpler I am starting with a prototype 2D version. The method I am using comes from this Nvidia paper: https://research.nvidia.com/sites/default/files/pubs/2010-02_Efficient-Sparse-Voxel/laine2010i3d_paper.pdf

Here is a picture I use to explain the problem: There are 2 drawings on the top. One of them is the original and the other is the edited version (yes I know I spelt original wrong). The data to the right of those 2 drawings are the coordinates of the 2 added voxels assuming the top left is (0, 0), and the bitmask path to the coordinates for each voxel.

The two blocks of data at the bottom are our 2 quadtree structures. The left one is the original, and the right one is the edited.

A quadtree is structured as follows:
Column 1 – A letter for each node (Just so you can see where each node ends up in the edited version)
Column 2 – A relative pointer to the first child of this node. The other child nodes are found by going to the child pointed it at by the pointer and are the nodes directly after it. The pointer for node A address 0 in the original is 1. This means that you move one down from this address.
Column 3 – The Valid Mask bit mask. it has 4 bits, one for each quadrant, and tells you if there is a node for that quadrant or not. 1st bit is top left, 2nd bit is top right, 3rd bit is bottom left, 4th bit is bottom right. Represented by the green outlined boxes.
Column 4 – The Leaf Mask bit mask. If a bit in this mask and a bit in the Valid Mask are both active, then the corresponding quadrant is a leaf voxel meaning it is a voxel but it contains no more children. All the purple boxes are leaf nodes.
The numbers to the right of each node simply represent the address.

In the edited version, nodes highlighted in pink are nodes that had to be added to ensure the path existed. the bits in the bitmasks highlighted in blue were bits that existed in a node already but were changed to 1 to account for their new child nodes.

My goal is to find a method to add voxels given just the path and an already existing quadtree structure. Generating a new quadtree every time a voxel is added is too slow. It would be much simpler to use a normal quadtree instead of sparse quadtree; However, a sparse quadtree would be ideal for every other aspect of the project and thus is my structure of choice.

I have an idea on the overall approach but am getting stuck on the exact implementation. The best way I could come up with was to follow the path as far down the tree as you can until the node you try to reach does not exist. At that point you can insert a new node and shift the rest of the tree below that node down and recalculate the pointers after the new path is made. the only thing I can’t figure out is how to figure out where to add the new node? Any suggestions on things I should try or ideas on other approaches are much appreciated.

The structure will be stored directly in memory where each node will only consume one 64 bit byte, and an extra byte for each node that contains leaf nodes to store their type.

I have tried figuring some sort of actual implementation behind editing the data, but I was not able to come up with anything or find anything online that achieved this.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật