Can I achieve in-game chemistry without crazy exploits?

I’m working on an in-depth video game that uses procedural generation for 3-dimensional meshes, which got me thinking about how the laws of chemistry might be imitable on a macroscopic scale.

My goal is to start small with a testing grounds standalone model, that can be later added to or implemented into another game for it’s features. The testing grounds being a moderate Laboratory equipped with Bunsen burners, graduated cylinders, beakers, flasks, autoclaves, storage cabinets, reaction chambers, kilns, etc. Where a player can experiment with making composites, alloys, reagents, solvents, and other things that will be useful later.

I have an intermediate understanding of physics and chemistry, so I know it’s possible to do, but I’m wondering if I need to have a property library for every possible molecule or can I do this procedurally? Say I had a library of ALL of the elemental properties and applicable laws for combining and breaking molecular structures, will I need a separate properties Library for water, vinegar, etc.?

My main concern is trivial, since I know the probability is slim, but let’s say someone gets Hollywood on my game and creates an extremely sophisticated polymer chain that has a surface hardness above 10 Mohs, melting point of 2000 Kelvin, and molecular weight of 1 Dalton … I know extreme, but should I even worry or is having this as trivial as the possibility of a player “transmuting” lead into gold? (which is possible BTW, just not feasible in “normal” circumstances since particle acceleration isn’t used for such non-sense).
I only used the above scenarios because like any video game, there is always that one person who has to break things, so whether it’s a plastic-boy suit or irradiated gold I want to avoid them.

I’m not worried about the graphics to the point of 8k or whatever it is ATM, or even tracking individual atoms or molecules.
Just simple: if I have a library of elemental and chemical properties/laws, do I need a Library of every molecule possible as a control/constant to test the results and their validity/accuracy?

Please don’t spam the comments section with irrelevant answers, if you have a question ask a question don’t assume I’m a teenager asking questions too big for her britches, else your wasting this forum’s time and space with non-sense that could have had a teaching point that’s glossed over with you garbage. So please teach us all, if we’re ambitious enough and have the resources to do this and do it what are some possible issues that may arise outside of “bugs”.
Thank you for your time. All serious answers are extremely appreciated.

Created an abstract with documentation of how the system will work.
Basically the library will act as the rules for how the 3D meshes interact and transform one another on a macroscopic chemical level, visible to the naked-eye. It is already possible to use statistical data for the specific material in question to be “broken” at “weak-points” that are generated for a mesh upon impact, for dynamic destruction of meshes.
I’m looking to remove the cookie-cutter material data, with procedurally generated material data using approximate molecular properties that would result from a given scenario; where the only libraries are for the periodic elements and laws of chemistry and physics, to define the material properties of the 3D mesh.

I’m not expecting this system to be easily exploitable, but Murphy’s Law says otherwise.

New contributor

Lily is a new contributor to this site. Take care in asking for clarification, commenting, and answering.
Check out our Code of Conduct.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật