Camera movement on opengl project: sideways movement rotates and skews image

im trying to make a simple triangle mesh and look at it with a camera. The mesh should be in the x/y plane with z = 0, while the camera should be at the same plane but z = 10. The project is in this repo

https://github.com/SeaMira/Computacion-En-GPU/tree/main/Tareas/Tarea3/T3

I define and draw the buffers info on main, while i use camera2.cpp and camera2.h for everything else.

The thing is that using left or right it should move along x axis, but it does a strange rotation and skewing, since center keeps its place, but everything get distorted more and more as you move away from it.

In first image i only press down arrow key to get away from plane and look at ir, then in the second image i press left arrow key, and looks rotated, but it shouldnt be that way.

Starting values for camera are m_pos=(5,5,10), m_front=(0,0,-1) and m_up=(0,1,0), with a view matrix this way:
glm::lookAt(m_pos, m_pos + m_front, m_up);

For some reason it looks at (0,0,-1) and is not adding the camera position when doing the glm::lookAt. Image shows when i just run the project and move the camera a bit (since it also doesn’t where it should)starting phase
But then, by pressing right arrow key it looks like this:
pressing right key
Its still looking at 0,0,-1 and looks skewed.
I dont know what is wrong with it.

This is camera movement

switch (key) {
    // up
    case 0:
        m_pos += (m_front * m_speed*dt);
        break;
    // down
    case 1:
        m_pos -= (m_front * m_speed*dt);
        break;
    // left
    case 2:
        {
            glm::vec3 Left = glm::cross(m_front,m_up);
            Left = glm::normalize(Left);
            Left *= m_speed*dt;
            // m_front -= Left;
            m_pos -= Left;
        }
        break;
    // right
    case 3:
        {
            glm::vec3 Right = glm::cross(m_up, m_front);
            Right = glm::normalize(Right);
            Right *= m_speed*dt;
            // m_front -= Right;
            m_pos -= Right;
        }
        break;

This are inital values for camera. Width and Height are the values of the viewport. I change m_pos to the one mentioned earlier.

Camera::Camera(int WindowWidth, int WindowHeight) {
    m_pos          = glm::vec3(1.0f, 1.0f, 5.0f);
    m_front       = glm::vec3(0.0f, 0.0f, -1.0f);
    m_up           = glm::vec3(0.0f, 1.0f, 0.0f);
    m_windowWidth = WindowWidth;
    m_windowHeight = WindowHeight;
    Init();
}

I get view matrix here:

glm::mat4 Camera::GetMatrix() {
    return glm::lookAt(m_pos, m_pos + m_front, m_up);
}

Projection is a perspective matrix

return glm::perspective(glm::radians(FOV), ar, zNear, zFar);

with values

float FOV = 45.0f;
float zNear = 0.1f;float zFar = 100.0f;
int width, height;

Width and Height are the values of the viewport too.
Model matrix is the identity.
I then give to my shader ProjectionViewModel.

I dont know whats wrong.

New contributor

link mira is a new contributor to this site. Take care in asking for clarification, commenting, and answering.
Check out our Code of Conduct.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật