What level/format of access should be given to a client to the issue tracking system?

So, I used to think that it would be a good idea to give the customer access to the issue tracking system, but now I’ve seen that it creates less than ideal situations, like:

  • Customer judging progress solely on ticket count
  • Developers denied to add issues to avoid customer thinking that there is less progress
  • Customer appointing people on their side to add issues who don’t always do a good job (lots of duplicate issues, insufficient information to reproduce, and other things that distract people from doing their real job)

However, I think customers should have access to some indicators or proof that there is progress being done, as well as a right to report bugs.

So, what would be the ideal solution to this situation?, specially, getting out of or improving the first situation described?

3

It’s hard to say. To use an analogy some restaurants allow you to see into the kitchen so you can see how hard the chefs are working. Some don’t.

However, we’re programmers not chefs. I would say you need a forum where developers can be honest so as work can get done. The solution is either to adjust the security settings so some things stay private (we have this at my current place of work) or to see if it is possible to better educate your customers.

Judging productivity on ticket count is a bit like judging a horse’s performance in a race on the amount of hay it’s been eating.

The system we use is ZenDesk. This allows our customers to submit tickets but we use permissions to keep some things private.

You tagged this with “Agile”, so I’d suggest that one of the “agile” tools might be a good option–use a Product Backlog, containing a list of what needs to be done, and have a Product Owner manage it. The Product Owner should share what’s in the backlog with all stakeholders and be able to explain why issues appear (or not). This gives visibility into the progress being made, which is a good thing, but limits the amount of confusion that it might create.

Basically, you’ve identified an area where trust and visibility are at risk in your organization–so you need somebody to manage it.

I think some transparency is needed. Customers are expecting it and it can separate you from a competitor that doesn’t take that extra step.

For example, you may want your customers to see the status of their request, such as “open” or “closed” in their interface. On the other hand, the admin could have a wider array of statuses that would be invisible to the customer. This helps us to keep customers in the loop.

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật