How can I address dark seams when UV mapping a .glb file?

I’ve been trying to use trimesh to convert a .ply to a .glb with uv mapping.

.glb viewed with MeshLab

I do this by creating for each layer in my .ply a uv map, and then placing that uv map into a large texture image. I store each vertex in a dataframe and calculate its uv coordinates. I go on to create a trimesh object along with the visuals attribute (which is where the uv coordinates go), but there are dark seams on the result when I view it (darker lines towards the bottom). I think these might be cutoff artifacts of some sort. How might I address them?

So far, I have tried adding 0.5 before normalizing the uv coordinates to adjust for the pixel’s center. Also, I added inner padding through PyTexturePacker, but that didn’t work either. Finally, I manually adjusted extreme coordinates of 0 and 1 inwards. No improvement.

I doubt this is normal, but I don’t know how to address it. Any guidance is much appreciated!

.ply I started with

from skimage import measure, filters, color
import matplotlib.pyplot as plt
import numpy as np
import os
from PIL import Image
import trimesh
import pandas as pd
from trimesh.exchange.ply import _parse_header

fp2 = 'starter_meshes/braunschweig_altstadt_panorama.ply'

H, W = 1024, 2048

with open(fp2, 'rb') as f:
    elements, is_ascii, image_name = _parse_header(f)
    print(is_ascii)
    vertex_data = np.loadtxt(f, max_rows=elements['vertex']['length'])
    face_data = np.loadtxt(f, dtype='int32')[:, 1:]

# Extract vertex data
xyz = vertex_data[:, :3]                  # 3D position
rgb = vertex_data[:, 3:6].astype('uint8') # color
idx = vertex_data[:, 6].astype('int32')   # layer index
pix = vertex_data[:, 7:9].astype('int32') # 2D pixel location in panorama (row, col order)

num_layers = idx.max() + 1

# intialize dataframe to store pixel information
pixel_info = pd.DataFrame({
    'row': pix[:, 0],
    'col': pix[:, 1],
    'layer': idx
})

output_folder = "./connected_comps"
os.makedirs(output_folder, exist_ok=True)

# Set dimensions for the combined texture map
combined_height = H * num_layers
combined_width = W

# Initialize the giant texture map
giant_texture_map = np.zeros((combined_height, combined_width, 4), dtype='uint8')

for i in range(num_layers):
    sel = (idx == i)  # Select the pixels belonging to the current layer

    uv_map = np.zeros((H, W, 4), dtype='uint8')
    uv_map[pix[sel, 0], pix[sel, 1], :3] = rgb[sel]
    uv_map[pix[sel, 0], pix[sel, 1], 3] = 255

    # Update the giant texture map
    giant_texture_map[i*H:(i+1)*H, :W] = uv_map  # This updates the entire slice


# Save the giant texture map for visualization
giant_texture_map_image = Image.fromarray(giant_texture_map)
giant_texture_map_image.save("giant_texture_map.png")

# Update UV coordinates to map to the giant texture map
pixel_info['u'] = pixel_info['col'].astype('float64') 
pixel_info['v'] = combined_height - (H * pixel_info['layer'] + pixel_info['row'].astype('float64')) 

# Normalize UV coordinates
pixel_info['u'] = (pixel_info['u'] + 0.5) / combined_width
pixel_info['v'] = (pixel_info['v'] + 0.5) / combined_height

# Visualize the new UV map
uv_coordinates = pixel_info[['u','v']].to_numpy()

# Make the mesh and export it with the updated UV coordinates
visuals = trimesh.visual.TextureVisuals(uv=uv_coordinates, image=giant_texture_map_image)
mesh = trimesh.Trimesh(vertices=xyz, faces=face_data, visual=visuals)
mesh.export("uv_mesh.glb")

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật