is there a way to make kinematic rigidbodies respect collisions?

I’m dabbling in making some games in unity to learn the ropes so I can work on a single project eventually and make it good enough for my standards (if it’s foolish the expect that or not is another subject)
anyway I’m making a 2d platformer now, and I have a very specific feeling in mind for the movement. I attempted to implement it myself and succeeded, with drag and gravity and all that, but I had trouble with implementing collisions. I used a raycast to check if the player is grounded and just set my velocity var to 0 when it’s grounded, but sometimes it’d just phase through the ground and get stuck in the middle, sometimes it’d phase completely through, and it just wasn’t consistent.

because I want my character to be completely moved by my implementation of movement, I made it kinematic because that’s from what I’ve heard is the most fit for movement that’s largely defined by code, but I wanted to hijack the collision functionality of the physics simulation while ignoring the other parts, but when I let my object fall onto a static rigidbody, it completely ignored the collision (I did turn on “use full kinematic contact”), not affecting the velocity at all

sorry for the story behind it I just wanted to get my cause across. basically I want to define all of the movement of the body on my own through code, but I want it to still respect collisions to not allow it to pass through ground. if there’s a better solution, like using dynamic bodies or working on my own full collision system, I’d like to hear them.

here’s the code I made in another project to try and get to the bottom of why it wasn’t working
it’s not much but that’s what it is


using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class movementtest : MonoBehaviour
{

    Rigidbody2D rb;
    public float maxSpeed = 10f;
    public float accel = 1f;

    void Start()
    {
        rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
    }

    void FixedUpdate()
    {
        if (rb.velocity.y < maxSpeed){
            rb.velocity += Vector2.down * accel * Time.fixedDeltaTime;
        }
    }
}

if I misunderstood the use of kinematic or something like that, I’d be happy to learn. as a last line to make sure my goal is clear; I want to define the movement of the body completely on my own, apart from 1 part: collision. I want the body to respect collisions as in not clip through other colliders, but still retain only my definitions for movement. I have a feeling that I’m missing a very big part of the picture so enlighten me

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật