Point To Point Measurement In 3D With TrueDepth Inconsistent Between iOS Devices

I’ve been working to leverage the front-facing TrueDepth camera on supported iPhones and IPad Pros to calculate the real-world distance between two points originally discovered as Vision points, converted to screen points.

I have accurately accessed the depth of the 2 points, which is extremely similar between devices so I am very confident the original conversion from Vision to screen coordinates and then accessing the index in the depth map is correct.

However, the results I am getting are not accurate between devices. In my case an iPhone 12 and a current gen iPad Pro. These results are also NOT real-world accurate, but my thinking is that once I get to a similar result, the overall accuracy will improve. I do have an alternative calculation that gets me very close to accurate on iPad.

   let scaleFactor = Float(CGFloat(CVPixelBufferGetWidth(depthPixelBuffer)) / CGFloat(CVPixelBufferGetWidth(videoPixelBuffer)))
   let cameraVideoImageSize = CGSize(width: CVPixelBufferGetWidth(videoPixelBuffer), height: CVPixelBufferGetHeight(videoPixelBuffer))
   let depthImageSize = CGSize(width: CVPixelBufferGetWidth(depthPixelBuffer), height: CVPixelBufferGetHeight(depthPixelBuffer))

    let fx = cameraIntrinsics.columns.0.x
    let fy = cameraIntrinsics.columns.1.y
    let cx = cameraIntrinsics.columns.2.x
    let cy = cameraIntrinsics.columns.2.y

    let uPoint1 = Float(convertedCGScreenPointDIP.x - CGFloat(cx))
    let vPoint1 = Float(convertedCGScreenPointDIP.y - CGFloat(cy))
    
    let uPoint2 = Float(convertedCGScreenPointWrist.x - CGFloat(cx))
    let vPoint2 = Float(convertedCGScreenPointWrist.y - CGFloat(cy))
    
    let xPoint1 = Float(uPoint1 * Float(distanceValue1) / Float(fx))
    let yPoint1 = Float(vPoint1 * Float(distanceValue1) / Float(fy))

    let xPoint2 = Float(uPoint2 * Float(distanceValue2) / Float(fx))
    let yPoint2 = Float(vPoint2 * Float(distanceValue2) / Float(fy))
     
    let newPoint1In3D = simd_float3(xPoint1, yPoint1, distanceValue1)
    let newPoint2In3D = simd_float3(xPoint2, yPoint2, distanceValue2)
 
    let newCalcDist = simd_precise_distance(newPoint1In3D, newPoint2In3D)

Here is a console print for the iPad Pro (depth differences is just due to the distance away my hand is from the device, which is being recognized by Vision since it is not stationary and moved slightly)

uPoint1 = -765.81476
vPoint1 = -9.825108
uPoint2 = -573.8772
vPoint2 = 25.938187
xPoint1 = -0.14148907
yPoint1 = -0.0018152503
xPoint2 = -0.10303553
yPoint2 = 0.0046570157
newPoint1In3D = SIMD3<Float>(-0.14148907, -0.0018152503, 0.3380777)
newPoint2In3D = SIMD3<Float>(-0.10303553, 0.0046570157, 0.32853785)
NEW DISTANCE CALCULATED =  0.04014441

Here is a console print for the iPhone 12

uPoint1 = -1854.1045
vPoint1 = -647.44977
uPoint2 = -1735.0592
vPoint2 = -620.3905
xPoint1 = -0.20297308
yPoint1 = -0.07087782
xPoint2 = -0.1781995
yPoint2 = -0.06371729
newPoint1In3D = SIMD3<Float>(-0.20297308, -0.07087782, 0.30029702)
newPoint2In3D = SIMD3<Float>(-0.1781995, -0.06371729, 0.28173378)
NEW DISTANCE CALCULATED =  0.031774163

My thinking now is that maybe I need some combination of the intrinsicMatrixReferenceDimensions and OX/OY? But in my research I have not discovered a clear answer. There are references to a ratio calculation, but I have tried to leverage a scaleFactor calculation between the depth map dimensions and the camera video resolution, but that does not seem to anything except scale my results (which is helpful for accuracy but not accuracy between devices).

I appreciate any insight!
K_C

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật