Duplicate Account Detection – New Approach?

So I’m working on a web based game, and need to deal with the age old issue of duplicate account detection.

Players often create multiple accounts to farm money/items etc to their main account, or to stash items etc.

In the games I’ve typically played the main way this is done is by preventing multiple account to be used on the same IP within a certain window of days. If it happens repeatedly the newest account is banned.

The problem here in my mind is that the determined players just use a proxy, and it also prevents family members from both playing the game in the same home.

My idea, is to handle this another way. To keep a running tally of the ‘networth’ of items, money, etc that each account has given to another such as in trades, gifts, lost duels, etc as well as track the # of such interactions. Then if I detect accounts which have a large # of trades between the same two account with a growing networth traded from one account to the other (usually from the feeder account the the main one) I can then reasonably assume that these are suspected of being dupe accounts. If the amounts or small, and/or the frequency is small then it can be allowed.

Am I missing any glaring holes in this approach? I realize that small fish may stay under the radar, but these people would likely use a proxy anyway. And it will not prevent family members who make occasional trades between eachother.

13

On the client, create a randomly generated “machine id” and set that as a cookie. Then send this value up with requests. This will avoid many of the issues you mention with IP addresses. (Though not all.) On the server, you can maintain a list of all machines associated with a given account. If you see the same id on two different accounts you know that both accounts were used in the same browser under the same local account on the same machine. You still might have false positives as family members sometimes don’t bother with separate accounts, but it should be a lot better than IP.

Of course, this is something a savvy users can pretty easily avoid, so you’d want to keep this soft and give no indication on the client that you are doing this. You probably want to make it look like this device id is just part of the sign in process. (For instance, sign the user out of the game if the cookie goes missing.) If you use some sort of cookie-based session mechanism then embed the machine id in the session id.

If the user doesn’t notice the cookie before creating the duplicate account, you can catch proxy use by seeing the same machine ID come from two different IPs. (Though this again can have false positives.)

You idea of looking for “cheating behavior” isn’t bad as long as you make sure to keep a human in the loop. Use this to trigger alerts for those humans. Once a human is in the loop, they can catch patterns that no computer ever will. For instance, one player consistently making profoundly bad trades to another player.

A lot of this sounds like “Security by Obscurity”. It absolutely is. In a web-based application, the user has huge amounts of control of what runs and so no real security scheme is feasible.

3

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa

Duplicate Account Detection – New Approach?

So I’m working on a web based game, and need to deal with the age old issue of duplicate account detection.

Players often create multiple accounts to farm money/items etc to their main account, or to stash items etc.

In the games I’ve typically played the main way this is done is by preventing multiple account to be used on the same IP within a certain window of days. If it happens repeatedly the newest account is banned.

The problem here in my mind is that the determined players just use a proxy, and it also prevents family members from both playing the game in the same home.

My idea, is to handle this another way. To keep a running tally of the ‘networth’ of items, money, etc that each account has given to another such as in trades, gifts, lost duels, etc as well as track the # of such interactions. Then if I detect accounts which have a large # of trades between the same two account with a growing networth traded from one account to the other (usually from the feeder account the the main one) I can then reasonably assume that these are suspected of being dupe accounts. If the amounts or small, and/or the frequency is small then it can be allowed.

Am I missing any glaring holes in this approach? I realize that small fish may stay under the radar, but these people would likely use a proxy anyway. And it will not prevent family members who make occasional trades between eachother.

13

On the client, create a randomly generated “machine id” and set that as a cookie. Then send this value up with requests. This will avoid many of the issues you mention with IP addresses. (Though not all.) On the server, you can maintain a list of all machines associated with a given account. If you see the same id on two different accounts you know that both accounts were used in the same browser under the same local account on the same machine. You still might have false positives as family members sometimes don’t bother with separate accounts, but it should be a lot better than IP.

Of course, this is something a savvy users can pretty easily avoid, so you’d want to keep this soft and give no indication on the client that you are doing this. You probably want to make it look like this device id is just part of the sign in process. (For instance, sign the user out of the game if the cookie goes missing.) If you use some sort of cookie-based session mechanism then embed the machine id in the session id.

If the user doesn’t notice the cookie before creating the duplicate account, you can catch proxy use by seeing the same machine ID come from two different IPs. (Though this again can have false positives.)

You idea of looking for “cheating behavior” isn’t bad as long as you make sure to keep a human in the loop. Use this to trigger alerts for those humans. Once a human is in the loop, they can catch patterns that no computer ever will. For instance, one player consistently making profoundly bad trades to another player.

A lot of this sounds like “Security by Obscurity”. It absolutely is. In a web-based application, the user has huge amounts of control of what runs and so no real security scheme is feasible.

3

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật