How Do I Create A Module* For A Class That Relies On Another Module?

*I’m using “Module” to mean some extension of a class, either through inheritance or composition.

Say I have one of the following declarations of an Entity:

using EUnit = int;

class Entity : /*With inheritance*/
        Positional<EUnit> {

public:

    Entity();

};

or

class Entity { /*With composition*/
    Position<EUnit> pos; //Same as "Positional", but renamed

public:

    Entity();

};

And the declaration of Position/Positional:

template <class T>
class Positional {
    T xPos;
    T yPos;

public:
    Positional();
    Positional(T x, T y);

    void moveTo(T x, T y);
    void moveBy(T xOff, T yOff);

    T getX() const;
    T getY() const;

};

What if I want to create a class called RandomWalk that can be used to cause the Entity (or any other Positional class) to randomly move to a location?

Going the inheritance route, I thought of having RandomWalk inherit from Positional so it has access to a position to act on. If I then set up Entity like:

class Entity :
        Positional<EUnit>, virtual RandomWalk<EUnit> { ...

RandomWalk now how access to Entity‘s position, but it involved “diamond inheritance”. I’m virtually inheriting RandomWalk, so only one version of a Positional should exist, but multiple inheritance like this still seems to be frowned upon from what I’ve read.

That leaves me with composition. The only way I could think of giving RandomWalk access to the Entity‘s position this way was to do something like pass a reference/pointer to the Entity‘s Positional to the RandomWalk constructor. Using pointers for something like this seems like overkill though.

And now I’m out of ideas, and I’d like suggestions/advice (or just general comments on the problem).

I know I could just directly add a randomWalk function to Entity, but I’m looking at this through the perspective of re-use.

And yes, RandomWalk is kind of a dumb use-case, but I’m sure this problem (or a similar one) occurs in the real world.

Some alternatives:

  1. Have RandomWalk inherit from Positional. With this definition, a RandomWalk is a Positional entity which can walk randomly or to specific locations. I don’t really like this approach; it leaves no way to handle arbitrary permutations walkers (e.g., RandomWalk, SquareDanceWalk, etc.).

  2. Have RandomWalk contain a “WalkRandomly” function which takes in a Positional parameter. Entities which need need random movement can call this function. If necessary, an abstract class ICanRandomWalk could be inherited from (diamond inheritance is fine if no more than one base class contains an implementation), with the ICanRandomWalk being implemented as calling a member of a private instance of RandomWalk.

2

Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức sự kiện 5 sao Thông tin về chúng tôi Dịch vụ sinh nhật bé trai Dịch vụ sinh nhật bé gái Sự kiện trọn gói Các tiết mục giải trí Dịch vụ bổ trợ Tiệc cưới sang trọng Dịch vụ khai trương Tư vấn tổ chức sự kiện Hình ảnh sự kiện Cập nhật tin tức Liên hệ ngay Thuê chú hề chuyên nghiệp Tiệc tất niên cho công ty Trang trí tiệc cuối năm Tiệc tất niên độc đáo Sinh nhật bé Hải Đăng Sinh nhật đáng yêu bé Khánh Vân Sinh nhật sang trọng Bích Ngân Tiệc sinh nhật bé Thanh Trang Dịch vụ ông già Noel Xiếc thú vui nhộn Biểu diễn xiếc quay đĩa Dịch vụ tổ chức tiệc uy tín Khám phá dịch vụ của chúng tôi Tiệc sinh nhật cho bé trai Trang trí tiệc cho bé gái Gói sự kiện chuyên nghiệp Chương trình giải trí hấp dẫn Dịch vụ hỗ trợ sự kiện Trang trí tiệc cưới đẹp Khởi đầu thành công với khai trương Chuyên gia tư vấn sự kiện Xem ảnh các sự kiện đẹp Tin mới về sự kiện Kết nối với đội ngũ chuyên gia Chú hề vui nhộn cho tiệc sinh nhật Ý tưởng tiệc cuối năm Tất niên độc đáo Trang trí tiệc hiện đại Tổ chức sinh nhật cho Hải Đăng Sinh nhật độc quyền Khánh Vân Phong cách tiệc Bích Ngân Trang trí tiệc bé Thanh Trang Thuê dịch vụ ông già Noel chuyên nghiệp Xem xiếc khỉ đặc sắc Xiếc quay đĩa thú vị
Trang chủ Giới thiệu Sinh nhật bé trai Sinh nhật bé gái Tổ chức sự kiện Biểu diễn giải trí Dịch vụ khác Trang trí tiệc cưới Tổ chức khai trương Tư vấn dịch vụ Thư viện ảnh Tin tức - sự kiện Liên hệ Chú hề sinh nhật Trang trí YEAR END PARTY công ty Trang trí tất niên cuối năm Trang trí tất niên xu hướng mới nhất Trang trí sinh nhật bé trai Hải Đăng Trang trí sinh nhật bé Khánh Vân Trang trí sinh nhật Bích Ngân Trang trí sinh nhật bé Thanh Trang Thuê ông già Noel phát quà Biểu diễn xiếc khỉ Xiếc quay đĩa
Thiết kế website Thiết kế website Thiết kế website Cách kháng tài khoản quảng cáo Mua bán Fanpage Facebook Dịch vụ SEO Tổ chức sinh nhật